Dag 2 Dinsdag 3 september

7 september 2019 - Madrid, Spanje

Na een onrustige nacht wakker geworden en ontbeten te hebben zijn we op pad gegaan. De temperatuur was lekker. Nog niet heel warm maar perfect om te lopen zo’n 22 graden.
Na gevraagd te hebben waar de hop on hop off bus stopte zijn we daarnaar toe gelopen. Onze gratis voucher ingeleverd en we konden instappen.
De gedachte was om gewoon eens een rit te doen en te kijken waar we eruit wilden.
We konden mee tot halte 15 want 16 en 17 deden niet mee vanwege wegwerkzaamheden en vreselijke oponthoud. Wij zijn er bij de eerstvolgende halte uitgestapt en teruggelopen naar puerta del sol. Daar even rondgekeken en bedachten dat we de grote Kathedraal wel konden gaan bekijken.
Na zoeken op de stadskaart onze route uiteindelijk berekend met Google Maps want die kaarten zijn zo onvolledig meestal. Goed aan gekomen bij de kathedraal en wat een prachtig gezicht. Zo groot en zo imposant. Dat is meestal wel met Katholieke kerken. Overdaad is daar niet vreemd. Net toen we naar binnen wilden zei wen….kek es. We kunnen ook naar kisten kijken…. Natuurlijk (echt weer iets voor Wen. Die vind dat prachtig). Ja is leuk joh. Tuurlijk, dan doen we dat eerst. Toen moesten we naar beneden lopen. De crypte was ook prachtig. Allemaal hoeken achter hekken die prachtig ingericht en versierd waren. Prominent geplaatste mensen, belangrijke families voor de kerk en bisschoppen, aartsbisschoppen die daar hun eigen plekken hebben als graf.
Er was ook een plek voor bezinning en hier werden ook herdenkingsdiensten gehouden denken we omdat er banken stonden en de plek waar de bisschop de mis leidt.
Hierna zijn we de kathedraal ingegaan. Ook hier alles weer prachtig versierd en ingericht. Voor we alles gezien hadden waren we ook weer een uur verder. Lamme hand van het foto’s maken maar vol met indrukken en onder de indruk naar buiten. Het viel wel op dat er veel fleur de lis waren en engelen. Vooral de aartsengel Michael is goed vertegenwoordigd.
Hierna zagen we dat het al 4 uur geweest was dus zijn we langzaamaan teruggelopen naar het hotel. Eerst gekeken waar er een supermarkt zat zodat we voor vanavond ook eten hadden. Check, gevonden,  alleen moesten we nu nog 800  meter naar het hotel lopen en dat met 2 zware tassen vol eten, drinken en fruit loopt niet echt lekker.
Eenmaal bij het hotel aan gekomen waren we blij dat wel alles konden neerzetten en zelf konden neerploffen. Wat was het heet buiten, 34 graden. De kamer heeft airco en koelt ook vrij snel gelukkig. En al snel kon de airco naar beneden qua temperatuur en snelheid. Standje vrieskist is nu ook weer niet nodig.
Zo rond een uur of 11 werden de oogjes zwaar dus besloot wen te gaan slapen, ik puzzeldenog even verder tot half 1. Stoeien met de lampen om deze uit te krijgen….er zit een systeem in denk ik alleen ik weet die niet te vinden….nooit niet. Altijd ruzie met die knoppen. Denk je een klein lampje aan te doen baad de hele kamer in het felle licht dat je denkt dat je in een voetbalstadion zit. Ach ja, dat soort dingen hou je…
Truste…