Vrijdag 6 september

7 september 2019 - Madrid, Spanje

Na het ontbijt weer met de bus op stap gegaan.
Het was een stuk kouder dan afgelopen dagen en gewapend met een vest gingen we op pad, gisteren ook al. Gelukkig warmt het redelijk snel op en is het rond 11 uur al zeker 8 tot 10 graden warmer.
Onze eerste stop was de uitgebreide versie van de busrit. Op naar halte 8. Daar gewacht tot de juiste bus kwam. Het was echt rete druk en we hoopten dat we er nog bij konden. Gelukkig was de bus niet erg vol en konden we er nog bij. Aangezien wij er als 1 van de eerste stonden hoopten we dat de buschauffeur ook zo eerlijk was om vooraan te stoppen zodat diegene die als eerste stonden er ook echt als eerste in konden. Gelukkig deed ze dat en konden we een goed plekje zoeken.
Onze stop was Faro de Moncloa. De uitkijktoren van Madrid. Uitstappen bij de goede halte was het moeilijkste niet. De goede route vinden om bij de uitkijktoren te komen wel. Er liep een grote en drukke weg daar waar wij eigenlijk heen moesten. Dus weer gevraagd aan beveiligingsmensen, die staan trouwens echt overal je kan niet kijken of ze staan er, waar we heen moesten. Die wezen ons de goede kant op. En we liepen er in 1x goed naar toe.
Met de lift naar boven, de buitenkant van de lift was glas dus kon je goed zien hoe je omhoog ging. Had leuk geweest alleen waren er mensen die dat nog liever wilden dan wij. We moesten ons erlangs persen omdat ze niet naar achteren wilden lopen. Tss. Maar ach het gaat om het uitzicht boven toch? Eenmaal boven zag je echt zoveel moois. Heel veel gebouwen waar we al geweest waren en in de verte gebergte.  Aan de andere kant heel veel groen en natuur. Laat de foto’s maar komen. We hebben er genoeg gemaakt.
Vervolgens naar beneden en weer teruggelopen naar de eerstvolgende halte. Aangezien de uitgebreide versie maar 2x per dag komt moesten we zelf teruglopen naar plaza de Espana. En dat was een flink wandeling zeg. Maar we zijn er met 2 tussenstops, door  winkels te kijken, gekomen. Halte 9 ingestapt en de hele rit uitgezeten tot en met 21 en haltes 1 en 2 van het begin. Bij 2 uitgestapt en naar het Parque de el Retiro gelopen. Het grootste park in Madrid. Ontworpen door een Koningin en verder uitgebouwd door andere  koninginnen.
Het park is groot, immens bijna. Het is er dan ook erg druk met wandelaars, fietsers, kinderen, toeristen, mensen die hoge staan te doen of met een personal trainer werken aan hun conditie. Vreemd om te zien. Er staan ook veel artiesten hun ding te doen. Levende standbeelden, muziek maken op instrumenten of glazen. Er waren een aantal prachtige gebouwen te zien die net als alle koninklijke dingen groots zijn. Na een stevige wandeling gehad te hebben dachten we wel recht te hebben op een ijsje. Dus gingen we een ijsje halen. 2 bolletjes. Nou 2 bolletjes hier is net zoveel als 6 bollen van venezia . Pff wat een gevaarte zeg. Maar we hebben m soldaat kunnen maken. Veel ruimte voor avondeten was er niet meer dachten we. Weer op de bus gestapt en weer bij onze eigen halte 8 uitgestapt. Even boodschappen halen en terug naar de kamer gegaan. Avondeten ging er nog wel in nadat al het vocht van het ijs verdampt was hahaha.
En zo was er weer een dag ten einde gekomen. En vielen we met harde muziek die vanuit het hotel naast ons kwam. Daar werd een bruiloft gehouden die tot diep in de nacht duurde…in slaap.